انواع مدل های دندهای و اتوماتیک ازکی وام

فهرست مطالب

همچنین محصولات قدیمیتر کرهای با کیفیت و مقداری کلاس بالاتر و همچنین سیستم دو دیفرانسیل میتوانند انتخابهای وسوسه انگیزی باشند. چرخ دندههای قطور بهواسطه وزن بالاتر سرعت کمتری نسبت به بقیه دارد. محور اصلی وظیفه دارد نیروی تبدیلشده در گیربکس را که بهواسطه چرخ دندهها و یاتاقانها با شافت واسط مرتبط است، بهسوی میل گاردان یا دیفرانسیل هدایت کند. میل ماهک یک میله فلزی است که رابط بین ماهک و دستهدنده است. در این موارد بخشی کنار دنده تعبیه شده که با نام نامگذاری میشود. این کار با درگیری کلاچ با موتور که با فشرده شدن پدال و همچنین تعویض دنده بهوسیله دستهدنده صورت میگیرد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس صورت میگیرد که هرچند میتواند کسلکننده باشد اما استهلاک و مصرف سوخت پایینی را به دنبال دارد. البته محبوبیت گیربکسی در سالهای اخیر به دلیل مصرف سوخت بالا و هزینههای نگهداری زیاد کاهش یافته است. ​&;​​​​.


خودرو فیدلیتی

کوییک در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر سوخت ترکیبی مصرف میکند و حجم باکش ۴۱ لیتر است. حرکت در حالت دستی به کمک راننده صورت میگیرد. هدایت و کنترل دستهدنده که اهرمی است، ممکن است دستی و یا اتوماتیک صورت گیرد. دندههای زوج و فرد به صورت جداگانه بر روی این دو گیربکس مجزا تعبیه شدهاند. اساس کار بر مبنای آن دو پولی مخروطی شکل شیبدار با یک تسمه رابط است که محورهای جداگانه دارد و دور آنها بهطور دورانی حرکت میکند. نیست، بهجای آنها از دو پولی ورودی (محرک) و پولی خروجی (متحرک) و یک تسمه پلیمری و یا فلزی برای انتقال قدرت استفاده شده است. آنها بنیانگذار فناوری های مختلف ایمنی خودرو مانند برنامه های پایداری الکترونیکی و ترمزهای هستند. کارکرد آن میتواند دستی، خلائی، الکترونیکی و یا هیدرولیکی باشد. و سوپاپ ها با حرکت( در مقابل فنرها یا فشار روغن ) و تعویض مکان خود باعث تنظیم فشار روغن ، فرستادن روغن به کلاجها ، سروها ، توربین و تعویض دنده در زمان مناسبی و با کیفیت درست و باعث کارکرد گیربکس می شود . چرخ دندهها خود به ۳ دسته افقی محور، عمودی محور و موازی محور تقسیم میشود. اولین چرخ دنده این محور با چرخ دنده محور محرک درگیر است و سرعت تولیدشده توسط موتور را بدون تغییر به شافت خروجی هدایت میکند.


خودرو دیگنیتی برای قطع و وصل نیرو از دو محور چرخدندههای فرد و زوج استفاده شده است که چرخ دندههای زوج روی یک محور مستقل با یک کلاچ مجزا و چرخ دندههای فرد بر روی محوری دیگر با کلاچ جداگانه در یک مجموعه قرار میگیرد. مجموعه سیستم هشدار دهنده دیگنیتی پرایم مجهز به سنسور جلو و عقب، کنترل کشش و پایدارسازی در شیبهای رو به بالا و پایین به همراه دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به ریکوردر، ۶ ایربگ و صندلی راننده با ۶ تنظیم حالت، دیگنیتی را لایق نامش ساخته اند. در مقابل، شاهین با صندوق عقب ۴۲۰ لیتری ساخته میشود. این قطعه معروف به چرخ دنده هماهنگکننده است که در لایه داخلی دندانهدار معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود ساخته شده است. در ادامه قصد داریم به ۳ دسته از پرکاربردترین جعبه دندهها که گیربکس دستی، اتوماتیک و نیمه خودکار است، بپردازیم. با حرکت خلاف جهت چرخ دندهها انتقال گشتاور کنترل میشود. این خودروها با خودروهای ورزشی تفاوتهای بسیاری دارند و آن قدر محبوب و پرتوان هستند که برایشان یک کلاس جداگانه در مسابقات رالی در نظر گرفته شده است.


این خودروی هاچبک جزو ارزانترین خودروهای اتومات موجود در بازار است که از یک گیربکس ۶ سرعته بهره میبرد، امکانات خوبی دارد و در کل خودروی معقولی به شمار میرود، اما در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیفتری دارد. ساختار و متریال را میتوان یکی از نقاط مثبت بررسی دیگنیتی پرایم دانست که به عنوان یک کوپه، خواه ناخواه تمایل به استایل اسپرت دارد و با ظاهر کشیده و شیبدارش، حسی تهاجمی و جسور به این خودرو میبخشد. برای مثال یکی از بزرگترین مزایای رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز، دسترسی به فناوری است. مرسدس بنز، همیشه به دلیل تعهد خود به پیچیدگی و اصالت در جاده ها شناخته شده است. توربو به یاری پرخوران خود قادر است 22 اسببخار قدرت و 50 نیوتنمتر گشتاور بیشتر از مدل معمولی ارائه نماید. بیشتر بخوانید: مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک چیست؟ بیشتر بخوانید: علائم خرابی گیربکس چیست؟ بیشتر بخوانید: سیستم تعلیق خودرو چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟