مشخصات فنی دیگنیتی بهمن موتور

فهرست مطالب

بنابراین، در هنگام خرید هر یک از این خودروها توجه داشته باشید که نباید این مدلها را با خودروهای گرانقیمت غیر ایرانی و چینی مقایسه کنید. اگر قصد خرید خودروی اتوماتیک دارید و بودجه آن هم برایتان مشکل نیست، پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک بازار و مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک ایرانی (داخلی) را هم مطالعه کنید. پیشنهاد میکنیم به بخش راهنمای خرید بلاگ دیوار مراجعه کنید. به این صورت که پدال کلاچ را تا انتها فشار میدهد تا نیروی موتور به گیربکس نرسد، سپس با استفاده از دسته دنده که معمولاً روی کنسول وسط یا ستون فرمان قرار دارد، دنده مناسب را با توجه به سرعت یا شرایط رانندگی انتخاب میکند. میتواند چالشبرانگیزتر باشد؛ مثلا کنترل خودرو در ترافیک سنگین یا روی سراشیبیها به مهارت و توجه بیشتری نیاز دارد. همچنین اطلاعات در این زمینه در این کلیات خلاصه میشود که درگیر کردن دندهها برای حرکت و تغییر آنها در مدلهای گیربکس دستی نیاز به دخالت راننده و حرکت دسته دنده توسط او دارد، ولی در مدلهای اتوماتیک تغییر دندهها به صورت خودکار، توسط خودرو و بدون نیاز به دخالت نیرویی بیرونی انجام میشود. رانندگی را آغاز میکنیم؛ شروع حرکت با اندکی تاخیر همراه است و وقفه اولیه گیربکس در کنار لگ توربو دست به دست هم دادهاند تا در آغاز با یک تاخیر اعصاب خوردکن مواجه شویم؛ البته پس از این درنگ کوتاه اوضاع به یکباره تغییر میکند و شتابگیری فیدلیتی پرایم به شکل محسوسی بهتر میشود.  &;᠎&;​ ​&;​.


خودرو دیگنیتی

یکی از مهمترین ایرادات وارده به این خودرو این است که موتور فیدلیتی توانایی ارائه شتاب مطلوب با توجه به وزن و ابعاد آن را ندارد. همچنین بخار آب، یکی از فرآوردههای حاصل از آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود احتراق است. همچنین میخواهیم ببینیم این تفاوتها چطور بر تجربه رانندگی تأثیر میگذارند و درنهایت کدامیک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اگر برای شما هم سوال شده که در این اوضاع چه ماشینی بخرم؟ بیشتر بخوانید: با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟ در شکل زیر ، شتاب گرفتن و افزایش سرعت خودرو توسط تعویض دنده ها نشان داده شده است؛ در کنار هر دنده ، کیلومتر شماری قرار داده شده که سرعتی که خودرو با آن دنده ، حرکت را شروع کرده ، نمایش داده است. اما دنا پلاس توربو، موتور پرقدرت و شتاب هیجانانگیزتری در اختیار شما میگذارد. برای هر موتور باید روغن با گرانروی توصیهشده و مناسب با آن را استفاده کرد. تجربه رانندگی جذاب و تعاملی ارائه میدهد؛ زیرا خود راننده باید بهصورت دستی دنده را عوض کند. ۴ این تفاوتها چطور بر تجربه رانندگی تأثیر میگذارند؟


تفاوت بین گیربکسهای دستی و اتوماتیک میتواند از راههای مختلفی تجربه رانندگی را تحت تأثیر قرار دهد. این تفاوتها چطور بر تجربه رانندگی تأثیر میگذارند؟ فقط کافی است راننده بهسادگی از بین حالتهای مختلف رانندگی یکی را انتخاب کند تا گیربکس بقیه کارها را انجام دهد. دیگنیتی یکی از جذابترین خودروهای بازار ایران از نظر طراحی ظاهری است و همین طور کابین جادار و صندوق عقب بزرگ در کنار آپشنهای رفاهی و ایمنی متعدد میتواند نظر خانوادهها را به این کراساوور کوپه جذب کند. فیدلیتی پرایم یک کراساوور نسبتاً بزرگ است که در حال حاضر تنها در ۲ نسخه ۵ نفره (تیپ ۱) و ۷ نفره (تیپ ۲) تولید میشود و تنها تفاوت آنها در وجود ردیف سوم صندلی است. فیدلیتی بخریم یا دیگنیتی؟ ماشین اتوماتیک یا دستی؟ همراهمان بمانید؛ در این مطلب میخواهیم به بررسی تفاوتهای گیربکس دستی و اتوماتیک بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بهدقت بررسی کنیم.


خودرو فیدلیتی بهطورکلی، هیچکدام از این خودروها که بهنوعی نهایت تواناییهای صنعت خودروسازی کشورمان محسوب میشوند برای خرید گزینهٔ مناسبی نخواهند بود و هردو از کاستیهای فراوانی رنج میبرند خصوصاً اگر آنها را با نمونههای همقیمت جهانی مقایسه کنیم. در گیربکس دستی دندهها به ترتیب خاصی (معمولاً بهشکل ) چیده شدهاند و هر دنده برای کنترل خودرو در سرعت مشخصی کاربرد دارد. چرخ دندهها مهمترین و اصلیترین قطعه در گیربکس یک خودرو هستند و بدون آنها جعبه دنده معنا و کاربرد خود را کامل از دست میدهد. آپشنها: سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن شیشهها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینههای برقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای. هر کدام از این گیربکسها، ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند، اما ویژگی مشترک همه آنها تعویض اتوماتیک دنده بدون دخالت راننده است. گیربکس میتواند بدون بالا بردن دور پیشرانه سرعت مدنظر راننده را فراهم کند. در صورتی که یک گیربکس اتوماتیک سنتی () به درستی مورد استفاده قرار گرفته و سرویسهای دورهای آن به دقت انجام شود، میتواند به راحتی بین 10 تا 15 سال بدون بروز مشکل کار کند.