معرفی 13 پیامرسان ایرانی؛ از ارائه خدمات بانکی تا سرگرمی

عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در یک پیامرسان داخلی از در نظر گرفتن بستههای ویژهای برای کسبوکارهای آنلاین خبر داده و اعلام کرد: مخصوصا برای کسانی که در پلتفرمهای خارجی فعالیت میکردند و به عبارتی برای شخصی که در خانه خود کسبوکار خانگی داشت و کالایی را از بازار بزرگ تهران با قیمت عمدهفروشی تهیه میکرد و در خانه خود از بستر شبکه مجازی برای تبلیغ این کالاها استفاده میکرد، بستههای ویژهای پیشبینی شده است. تیم خانه استارتاپ دارای ۱۸ کارشناس بوده که به واسطه خدمات خوبی که به کاربران ارائه می دهد توانسته رضایت بالایی را کسب کند. شرکت، کسب و کار و یا استارتاپ شما لازم است در مقابل سرقت، حادثه و یا حتی رکود بیمه شود. او علاوه بر کسبوکارهای فعال در حوزه فروش کالا، به کسبوکارهای ارائهدهنده خدمات در پلتفرمهای بینالمللی نیز اشاره کرده و گفت: حتی شخصی که در خانه خود به ارائه خدمات می پرداخت، همین که وارد پلتفرمهای داخلی شوند، نگرانیهایی در زمینه مجوز دارند.  ​​.

پلتفرم های داخلیفضای ابری ایرانی این مسیر سبب شده تا بسیاری از ایدههای ناب فضای اقتصاد دیجیتال ایران که شاید روزی امکانی جهانی شدن را نیز داشتند و بخش خصوصی آن را پیگیری میکرد، در بدو کار خود متوقف شوند و حتی به ورشکستگی برسند. به نظر میرسد که طی هفتههای اخیر و با توجه به شرایط اجتماعی موجود، تلاش شد تا توسعه پلتفرمهای داخلی با سرعت بیشتری پیگیری شود. البته این آییننامه هموز به طور کامل اجرایی نشده است اما گفته شده که بحث مجوز مشروط به طی مراحل خاص نیست و صرف ثبت نام افراد در پلتفرمهای داخلی به معنای صدور مجوز خواهد بود. تلاش دولت این بود تا با حمایتهای خود مسیری را پیش پای پیامرسان های داخلی بگذارد که آنها با تنوع بخشی و ایجاد مزیتهای مختلف در پلتفرمهای خود، بتواند رضایت مخاطبان دانش جلب کنند. برای مثال آدورا چئونگ مدیر عامل کمپانی هومجوی معتقد است وقتی شما به یک استارت آپ ملحق میشوید در واقع دارید با شرایط با ثبات و پایدار خداحافظی میکنید تا به سرعت برق رشد کنید و باعث به وجود آمدن تغییر و تحولات زیادی در مدت زمان کوتاه شوید. این رشد ترافیک در بین پلتفرمهای داخلی میتواند زمینه خوبی را فراهم کند تا آنها در راستای جذب کسب و کارها به پلتفرمهای خود، حمایتهای مالی را از محل درآمدهای خلق ترافیک در نظر بگیرند. ​​​​​ ​.

تلویزیون های اینترنتی این روزها در بین کاربران بسیار محبوب شده اند. عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حریم خصوصی خط قرمز وزارتخانه است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فتوایی نقض حریم خصوصی در پلتفرم های داخلی را مورد تاکید قرار دادند، بنابراین کسی حق ندارد به اطلاعات مردم در پلتفرم های داخلی دسترسی داشته باشد. برای این کار نیازی نیست از همان ابتدای کار شرکتی تاسیس کنید و به دنبال مشکلات استفاده از wso2 و راه حل جایگزین سرمایه گذار باشید! به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ابتدای کار دولت سیزدهم و با توجه به برنامههایی که وزارت ارتباطات ارائه کرده بود، با هدف توسعه پیام رسانهای داخلی کارگروه ویژهای تشکیل شد. موفقیت در تداوم به دست می آید و اینکه با اولین شکست پا پس بکشید، به کسب و کار خودتان ظلم با کرده اید. پس از دعوت، وزارت ارتباطات در همکاری با وزارتخانه اقتصاد از برنامه حمایت از کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال رونمایی کرد تا با ایدههای تبلیغاتی، معافیتهای مالیاتی و سایر مادههای تشویقی این طرح کسبوکارها را به این پلتفرمها دعوت کرده و گامی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال بردارد.

استارت آپ بومی حالا به نظر میرسد با فیلترینگهای گستردهای که در چند روز اخیر اتفاق افتاد، مانند سال ۹۷ که مسئولان تلگرام را با هدف حمایت از پیامرسانهای بومی فیلتر کرده بودند، باز ممکن است چندین میلیارد هزینه صرف اپلیکیشنهای جایگزینی شود که کاربران طبق تجربه، استفاده از پلتفرم های جهانی با فیلترشکن و کمترین پهنای باند را به آنها ترجیح میدهند. این رویهای است که از چند روز پس از فیلتر شدن پلتفرمهای محبوب بینالمللی در پیش گرفته شده و ابتدا با دعوت از کاربران و کسبوکارها به سکوهای بومی آغاز شد. لازم به ذکر است که دولت نیز آییننامهای را در جهت حمایت از سکوها و کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال و حمایتهای متعددی را از جمله حمایتهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای این حوزه در نظر گرفته است. وی ادامه داد: دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از استارتاپ ها به خصوص در حوزه رمزارزهاست؛ با توجه به اینکه زمینه استفاده از این حوزه توسط جوانان ایجاد شده باید از آن ها حمایت شود چون در غیراین صورت به سمت شبکه های زیرزمینی و غیرقانونی رفته که برای کشور مفید نیست و باعث اختلاس ها و اختلاط ها و فسادها در بازارهای مالی و اقتصادی می شود.