بررسی انواع سیستم ترمز و اجزای آن فروشگاه تخصصی لنت استور

در ابتدا قرار بود، سمند سال در دو تیپ به شرح زیر وارد بازار شود. سمند سورن که تغییر یافته سمند و است برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد. چرخ دنده ابتدایی این محور با چرخدندهی محور محرک درگیر است و سرعت ورودی را که توسط موتور فرآوری شده است، به همان صورت و بدون تغییر در میزان آن به سمت شاف خروجی هدایت میکند. بیرینگ یا یاتاقان گیربکس که به چرخ دنده های هماهنگ کننده نیز از آنها یاد میشود با استفاد از چرخ دنده های که روی سطح خود دارند به سمت چرخ دنده مورد می رود و با چفت شدن با آن باعث حرکت چرخ دنده ها میشود. خودروهای ساینا و پراید، دو گزینه محبوب در بازار خودروهای اقتصادی هستند که برخی ویژگیهای فنی مشابهی دارند و در بعضی از جنبهها از یکدیگر تفاوت دارند. سایپا در مدلهای دندهای پراید و ساینا ، امکانات سطح بالایی را در نظر نگرفته است. پراید به عنوان یک خودرو سبک و اقتصادی برای مسافتهای کوتاه در شهرها تاکید دارد، در حالی که ساینا با ویژگیهایی متفاوت نظیر ایمنی بالا و امکانات فراوان برای مسافتهای بلندتر و بیرون از شهرها مناسبتر است.

جهت مشاهده شرایط فروش اقساطی سایپا در مجموعه سایا خودرو کلیک کنید. با این حساب اگر باز هم نمیدانید که کدام خودرو مناسب شما است، در این مطلب با سایا خودرو همراه باشید. در مورد مصرف سوخت، هر دو خودرو حدودا برابر هستند، اما با امکانات بهتر و ایمنی بالاتر، ساینا یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال یک خودروی متوسط با امکانات بهتر هستند. هر دو از کلاس بدنه سدان هستند و موتور آنها در جلوی خودرو قرار دارد، همچنین هر دو از یک موتور 4 سیلندره و گیربکس دستی 5 دنده بهره میبرند. کوچکترین نقص در هر یک از اجزای کولر خودرو، باعث از کار افتادن سیستم خنککننده میشود. البته حین رفتن از دنده سبک به دنده سنگین باید به نکات خاصی دقت کنید که در ادامه مطرح میشود. در پایان خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادات خود را درباره تعویض دنده خودرو در قسمت نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید، شاد و پیروز باشید. این تبدیل کردن وسیله نقلیه در شرایط فعلی بازار، معمولا توجهها را به سمت طرحهای فروش اقساطی خودرو کارکرده جلب میکند. ​​ !

این تفاوتها باعث جلب مشتریان بیشتر به ساینا شده و طراحی جدیدتری را ارائه میدهد. به علاوه، ساینا از نظر تجهیزات با دمای بیرون، نمایشگرهای تنظیم ارتفاع کمربند و چراغهای جلو، ارتقاء یافته است. پس از سالها تحقیق توسط مهندسان و کارشناسان طراح، کمک ترمزی تحت عنوان سروو با هدف بهتر کردن عملکرد قطعه و افزایش قدرت وارده به پدال، پا به دنیای خودروسازی گذاشت. با توجه به مطالب عنوان شده، پراید صبا و نسیم را به دلیل قدیمی بودن و پراید ۱۴۱ را به جهت نقصهای زیاد خصوصا در سیستم ترمز و کیفیت ساخت، میتوان از میان گزینههای انتخابی کنار خودرو گذاشت! کدام مدل از انواع پراید مناسب خرید است؟ لازم به ذکر است که وزن خالص 915 کیلوگرمی پراید یکی از دلایلی است که موجب شده توان خروجی پیشرانه برای آن مناسب بهنظر برسد و از پس نیازهای روزمره مصرفکنندگان برآید. برای انتخاب بهترین خودرو باید نیازهای خود را مد نظر داشته باشید. ساینا با تلاش شرکت سایپا بهبودهایی در عملکرد خودرو داشته است.

با این حال، ساینا به نسبت به پراید از امکانات بیشتری برخوردار است. از سوی دیگر، پراید ۱۳۱ نیز از سیستم رادیو پخش با اسپیکرهای جلو و عقب به همراه تنظیم برقی شیشههای جلو بهره میبرد. این خودرو با ویژگیهایی از جمله سیستم تهویه دیجیتال، مه شکنهای جلو و عقب، آینههای جانبی برقی و تنظیمات برقی شیشههای عقب بهترین تجربه را فوت و فن پر کاربرد خنک نگه داشتن کولر خودرو ارائه میدهد. با این تفاوتهای کوچک اما معنادار، ساینا به مشتریان خود امکانات بهتری ارائه میدهد و تجربه رانندگی را بهبود میبخشد. چنانچه هنگام رانندگی در شیبهای تند، راننده دنده مناسبی را انتخاب نکند، اجزایی مثل موتور و گیربکس بسیار تحت فشار قرار میگیرند. نیروی وارده بر میل ماهک توسط دسته دنده به آن منتقل شده و موجب حرکتش میشود. در این سیستم ترمز، در لولههای ترمز خلأ ایجاد شده و همین خلأ، موجب حرکت لنتها و در نهایت ایجاد اصطکاک و ترمز میشود. به مرور زمان سطح کفشکهای ترمز در اثر اصطکاک خورده میشوند و این امر سبب میشود فاصلهی بین کفشکها با سطح داخلی کاسه بیشتر شود. در نتیجه، با توجه به این ضعف ایمنی، پر واضح است که بهتر است تنها به سراغ تیپ از مدلهای مختلف این خودرو که کاملترین تجهیزات ایمنی را دارد، برویم.